mandag 16. desember 2013

Pakker

Jeg liker å kjøpe gaver til folk. Jeg liker å finne gaver som folk trenger/blir glad for/ønsker seg. Jeg ber alltid om å få innpakningspapir med meg hjem fra butikken sånn at jeg kan pakke gavene inn på egenhånd. Gavepapir de har i butikker er av mye bedre kvalitet enn papiret man kjøper. Så kjøper jeg litt pent bånd og noen merkelapper som passer og så er en koselig kveld godt i gang. Jeg vokste opp i en klesbutikk (praktisk talt) og elsket det. Ville gjerne være i butikken hele tida. Priset langunderbukser med gylf til 10.000 kr bare for morro, gjemte meg under buksestativet, hjalp til med å pakke ut nye varer, memorerte hva størrelsene betydde og tegnet mine egne annonser til mine egne små aviser.

Rett før 1. desember hvert år fikk vi være med å pynte butikken til jul og det var deilig tacky glitter under taket og tomme gaver med band som hadde blitt krølla mange år tidligere. Jeg elsket det. Stod gjerne bak kassa. Tilfredsstillelsen med at noen hadde fått seg nye klær og at pengene lå i kassa. Jeg rakk ikke helt opp til disken i noen år og det var jo slitsomt når man skulle ekspedere kunder men de jeg fikk i alle fall
1) selge flakslodd til 20 kr pr stk (lett å regne på sluttsummen) Flaksloddene kom i ulik farge hver måned, i en pen liten eske, to i bredden og det var kjempegøy å få inn nye farger.
2) slå inn på kassa (kronebeløp - ikke glem to nuller - kategoriknappen og så den store til sist)
3) pakke inn julegaver

Åh jeg har pakket inn mange julegaver i mitt liv. Og det er noe deilig ved å legge opp til forventningen og gleden til noen man er glad i. Håpe at de får akkurat det de trenger/blir glad for/ønsker seg.  Jeg liker omtanken. Det gjør vel i og for seg at forventningene til gaver på julaften, for min del, er høyere når det kommer til de gavene jeg gir enn de jeg måtte få. Håper jeg ikke blir skuffet i år :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar