søndag 1. desember 2013

Adventetidens pynt

Jeg liker lilla. Jeg liker ikke rødt så godt. Jeg liker advent. Jeg liker å tenne lys, høre på julemusikk og strikke. Jeg er i leiligheta mi i adventa men hjemme i nord i jula. På bakgrunn i disse tingene blir det adventspynting i leiligheta og ikke julepynting.

I gangen som heter Verdens Gang har englene tatt på seg oppgaven med å vokte London by. Hvis det kommer julekort som kan legges i julekorthjertene så vil de velsigne avsenderne litt ekstra :-)


 Jeg liker å ha adventsstjerner i vinduene. Når jeg konstaterer at ingen andre i blokka mi har tenkt å lyse opp med adventspåminnelser så tar jeg mitt ansvar litt ekstra seriøst og henger opp adventsstjerner i alle vinduer. Du ser hvor jeg bor, sant?


Kjøkkenvinduet

Stuevinduet

Soveromsvinduet

Den nydelige løperen som Tone har filta til meg

Tenn lys! Et (?) lys skal brenne osv

Småkirkene og småhusene må også få komme fram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar