søndag 19. oktober 2014

Acnegenser, 8 år

Hei bloggen,

En av tingene jeg har strikket i høst er en acnegenser til ei venninne sin datter. Jenta er 6-7 år (går i 1. klasse) og er kjempesøt. Jeg har forsøkt å lære moren hennes å strikke (med vekslende hell) og fant det inspirerende å strikke genser til jenta hennes.

Genseren er totalt 50 cm lang og armene er 35 cm (målt fra under armen). Bolen er 126 masker pr omg og armene 32 masker. Armene la jeg ut 8 masker til sammen, dvs 2 msk på hver sisteomgang før jeg byttet farge. Hver farge-lengde er på 20 omganger. Garnet er Faerytale fra Du Store Alpakka, det er dyrt men fantastisk. 

Her er noen bilder av herligheta







2 kommentarer:

  1. Ååå for en heldig jente! :))

    SvarSlett
  2. Takk :-) Min nisje i strikkeverden e temmelig sånn her: Barn av foreldre som kommer fra eller befinn seg utfor Kongeriket Norges grenser, folk som ikke kan strikke sjøl eller har folk som strikke til dem. Strikking er gøy. Smil.

    SvarSlett