mandag 26. mai 2014

Miniintervju om favoritter

Kortintervju nr 2 handler om favoritter. Den som ble intervjuet i DB-magasinet er Anne Beathe Kristiansen Tvinnereim (39), hun er politiker men jeg har aldri hørt om henne før.  Dagbladet kan fortelle at hun nettopp ble valgt som Senterpartiets 2. nestleder.


Eiendel: Største avhengighetseiendel er i alle fall brillene mine. Favoritteiendel? Vanskelig spørsmål. Pianoet kanskje? Kaffekoppene fra Rörstrand? Vedovnen? Knaggrekka i gangen med London Skyline?
Matrett: Kjedelig svar kanskje men jeg elsker ordentlig hjemmelaget mat om det er tradisjonsmat som kjøttkaker og pinnekjøtt eller nymotens pizza og vårruller.
Restaurant: Restaurantbesøk avhenger så av selskapet. I vinter var jeg på en flott liten restaurant her i Oslo sammen med avdelingen min på jobb, som heter Bon Lio. Maten var spennende og selskapet trivelig. Så tenker jeg på en libanesisk restaurant som ligger i Stockholm med kjempegod mat. Kjeden som jeg oftest har "cravings" på er TGI Friday's... mmm! Når det gjelder kaféer, har jeg derimot lettere for å navngi en favoritt; det er Bare Jazz som ligger i Grensen. Nydelig sted!
Vin: Ja takk! Jeg elsker mørke, tunge argentinske rødviner med rett temperatur og godt selskap.
Reisemål: JA det også! Jeg elsker lokale, regionale, nasjonale og internasjonale reiser. Jeg liker å besøke venner i Skandinavia og å reise til nye steder ute i verden.
Bok: Favorittbok? Det soleklare innspillet er Bøkenes Bok; Bibelen. I tillegg finnes det veldig god oppbyggelseslitteratur som The Case for Christ, Tactics, Broken og Kristen med god grunn.
Musikk: The Church's One Foundation av Brian Moss er den sangen jeg kan høre på repeat 30 ganger på rad og bli like rørt hver gang.
Film: The Blind Side er nok favorittfilmen. Drama og sann historie men ikke gjennom-trist.
Trening: Jeg svømmer som regel på onsdager og sykler til jobb de dager jeg kan nå sommerhalvåret. Forresten, i disse dager hoster jeg så mye at det føles som 10.000 situps for mellomgulvsmusklene...
Siste spørsmål: Snop: Gjerne. Surt smågodt, potetgull med Mexican Fiesta og mango i småbiter.


OK jeg begynner å forstå at jeg ikke er så veldig interessant men nå er det bare ett kortintervju igjen. Hold ut. La være å lese disse korte ego-trippene. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør dette og skal aldri igjen ønske at jeg hadde blitt stilt disse spørsmålene. Tja nesten da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar