fredag 6. september 2013

Osloanorakken og en til

Det heter Osloanorakken. Bestemt form entall. Jeg har strikket to. Bestemt form. To entall :-) De har blitt utrolig populære i Norge, designet er av Pickles og man er ganske frie i utforming, garn- og fargevalg. Her er oppskrifta (størrelse 6/12 måneder er gratis, resten kan du kjøpe som PDF for nedlasting). Jeg valgte å bruke Garnstudio-garn; på begge genserene er det multifargede garndet Big Delight og det ensfargede er deilige Nepal.

Genseren til Alexander (snart tre år), størrelse 5-6 år:







Og genseren til Nicholai som er nesten fem år, genseren er størrelse 7-8 år






...En liten detalj på siste bilde; i motsetning til original oppskrift så har jeg runda av hetta litt på toppen (bak) for å forme den mer etter hodet. Guttene fikk genserene da jeg var i Danmark forrige helg. I morges fikk jeg en melding fra mammaen Therese: "Vi är jätteglad för de fina tröjor vi har fått! Det här är min älsklingströja (det var altså bilde av gutt og genser i meldinga) säger Nicholai och Alexander!!" Strikkersken er fornøyd :-)

2 kommentarer:

  1. Ååå så fine! <3 Enn tantegutten da...? :)

    SvarSlett
  2. Takk :-) Tanteguttene (flertall bestemt form) har slektninger enda nærmere (biologisk og geografisk) som har enda større strikkekompetanse enn undertegnede, så prioriteringen er behovsprøvd og strikkersken har funnet at prioriteringen var riktig. Flere spørsmål?

    SvarSlett