fredag 23. november 2012

Strikket pannebånd med blomst i refleksgarn

Heia bloggen!! :-)

Jeg har strikket et pannebånd med restegarnet fra sjalet (se separat innlegg om sjalet). Når man skal strikke pannebånd burde man ikke strikke det rundt (rundt hodet liksom) men riller som vist på bildene nedenfor. Når man strikker det med riller, blir det tøyelig. Eventuelt kan man strikke det rundt, som vrangbord (2 rett - 2 vrang eller lignende).

Jeg har pyntet den ene kanten med en liten heklabord og ble ganske fornøyd med dét. Og så er jeg veldig opptatt av at folk skal bruke refleks og kjøpte derfor selvfølgelig refleksgarn da jeg kom over dét. Har heklet en blomst med en blanding av Drops Delight-garn og dette refleksgarnet og så har jeg festet blomsten på pannebåndet. Dermed har jeg refleks på når jeg går med dette pannebåndet! Til sist har jeg sydd på fleecefór på baksiden både fordi pannebåndet ikke var vindtett uten og fordi ull klør litt. Nå sitter det som et skudd, er varmt, mykt og trygt :-)

Mange ting på én gang!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar