søndag 7. oktober 2012

Evita!

For et par uker siden var jeg på Det Norske Teatret og så på Evita sammen med noen gode venninner. Vi gikk ut og spiste på Tekethopa (anbefales) i forkant og hygget oss med musikal etterpå. Flott kulturkveld! I tittelrollen hadde vi Heidi Gjermundsen Broch, snakker om flink dame. En ting er skuespilleregenskapene hennes. De er bra. Men for en stemme!!! Hun er en fantastisk sopran og musikken var sukkertøy for øret (???) fra ende til annen. Hele forestillinga ble framført på nynorsk og jeg var litt skeptisk men det fungerte bra. Spesielt var "Don't cry for me, Argentina" fantastisk med overskriften "Gråt ikkje meir, Argentina". Bildet nedenfor måtte jeg bare snik-knipse da hun sang nettopp denne sangen.
 
Da jeg, gjennom jobb, fikk tilbud om å kjøpe rabatterte billetter til Evita var det enkelt å bestemme seg for å slå til. Aller mest fordi jeg jo var i Argentina og Buenos Aires i januar. Jeg stod utenfor Casa Rosada og følte historien være klar til å blir fortalt. Med besøket i Sør-Amerika friskt i minne var det kjempefint å få med seg denne kulturelle muligheten i Oslo.  
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar