torsdag 24. mai 2012

Sköna maj

Nu ur lundens sköte
och ur blommans knopp
stiga dig till möte
glada offer opp.
Blott ditt lov de susa,
dessa rosenhäckar,
till din ära brusa
våra silverbäckar,
och med tacksam tunga
tusen fåglar sjunga
liksom vi: Välkommen, sköna maj!



I dag har det vært en direkte skjønn maidag. Sola har skint hele dagen og temperaturen har vært deretter. Vi snakker den varmeste maidagen siden krigen. Jeg velger meg ikke april som Bjørnson gjorde. Da velger jeg heller mai.

I ettermiddag var jeg på Plantasjen sammen med mine gode venner Katrine og Nadja. Der fant vi litt av hvert. Jeg kan ikke skryte på meg å ha grønne fingre men jeg har et ganske grønt ønske, så hver forsommer tar vi turen, spiser litt is og koser oss blant alle fine planter. Det ble et lite supplement til I <3 Jamie og hans urtetilstelninger, så ble det nye blomster til verandakassene (de må leve minst i to uker for da kommer søstrene og mamma og lille Joh på besøk og plantene må vitne om grønne fingre).

Vannings!

Jord under neglene. That feeling :-)

Stoltrekk til utestolene...

Og kvelden ble avrundet med masse frukt...

...og et deilig fotbad mens jeg plapret i telefonen med en god venn hjemmefra. May For The Win!  

2 kommentarer: