lørdag 14. april 2012

Dagens gleder

I går kveld snakket jeg med nabodama, type ung, trivelig muslim, og ikke lenge etter at vi hadde gått inn hver til vårt, banket hun på døra og kom med en liten kasserolle suppe, dadler og sitron som hun ville jeg skulle ha. Veldig generøst av henne!


Suppa smakte mye koriander og ingredienser som jeg ellers kunne identifisere var kikerter, spaghetti og lammekjøtt. Jeg vet ikke hva man skal med de store sitronbåtene men jeg hadde litt i suppa og det fungerte (håper jeg ikke fremstår som han japaneren på lefse-reklamen som bruker den til å vaske seg i ansiktet med men jeg tar sjansen).




Neste glede: Nå skal denne (verdens?!) peis kastes ut! Jeg gleder meg sååå til den er ute og erstattet med en vakker og mindre vedovn. Aller helst vil jeg ha Jøtul F 162, jeg må grave dypt i pengeboka og under madrassen for å se om jeg finner midler til det. Den snille pappaen min har lovet å komme til Oslo om noen uker og gå løs på peisen som står her i dag.




Neste glede: Jeg var ute og syklet i dag (hundre kryss i taket og trampeklapp) på min nye sykkel og etter å ha sett på ovn, dro jeg innom Fretex i Ole Deviks Vei hvor jeg fant disse snertne norgesglassene for 15 kr pr stk! Wohoo!




Dette er en stor glede: Hver helg (inspirert av kollega Steffen som bevilger seg Cola) kjøper jeg ei flaske med drikken feel good som består av fruktjuice og vann med litt kullsyre og er så usannsynlig god. Den beste drikken som finnes (etter vann og kaffe)! Og den er så sunn at den ikke er tilsatt noe sukker men teller som "en av fem om dagen"! Løp og kjøp, folkens! Man får tak i dem på ICA og Meny etter hva jeg har erfart. Ikke en helg uten en slik :-)




Og så kunne man tro at oslovåren var over men neida, i dag har det vært god anledning til å softe på verandaen, plukke fram solbrillene og interiørblader og nyte lørdagen. Deilig!




Og helt til sist: I dag kom frøene i jorda. For et fantastisk konsept, Jamie! Jeg gleder meg til å høste basilikum, gressløk og persille herfra!

1 kommentar:

  1. Alt det der hørtes koselig ut! Her kjempes det mot 1,5 meter snø (minst) for å få fram vårstemningen...men vi har grilla i fjæra, så da er det vår! Johannes gikk målbevisst rett uti sjøen for å hente en liten orange duppeditt som fløt lenger ut.

    SvarSlett