tirsdag 13. mars 2012

Radioen, tulipaner og TB

Med god hjelp av mine gode venner Sara og Josef ble verdens fineste DAB-radio kjøpt i Göteborg og fraktet til Oslo i slutten av forrige uke. Jeg kan ikke annet enn å digge den. Den er vakker. Den er praktisk. Den er et ganske stille og harmonisk opprør mot elektronikk som bare være brutalt rektangulære og i svart høyglans. Den er feminin. Den er raus. Den gjør at jeg vil høre på radio hvert øyeblikk jeg er hjemme. Radioen er av merket Roberts og designet er Cath Kidston. Jeg har skrevet om disse radioene og ønsket meg en sånn før. Ønsket er oppfylt. Dermed har speilreflekskamera rykket opp og topper nå ønskelista.

Og i går kveld hadde jeg besøk av min gode venninne Torbjørg som hadde med en svær bukett fantastisk nydelige tulipaner til meg. Takk, kjære venn! TB, jeg skulle ønske du bodde her i Oslo fortsatt. Vi er mange som savner deg. Takk for i går i alle fall!

Du lurer kanskje på hvilken bok hun leser på bildet. Hun underholdt meg nemlig mens jeg ryddet klær på soverommet og det gjorde hun ved å lese høyt fra boka "Himmelen er på or'ntli", en rørende og sann historie om en gutt på fire år som var døden nær av en sprukken blindtarm men som etter operasjonen kunne fortelle foreldrene at han hadde sett hva de gjorde mens han "gikk ut av kroppen sin og satt på fanget til Jesus". Anbefales :-)



2 kommentarer:

  1. Ja man dåner litt av den, det innrømmer jeg. Mine favorittkanaler er Norea, P1 og Klem FM :-) Det synes jeg passer godt sammen med Cath K...

    SvarSlett