fredag 5. august 2011

Jeg vil!

p Åååh, snakka akkurat med en kompis i Israel. Ble så gira på å reise ned. p Kjenne at jeg lever. p Kjempe for det som jeg har kjært («Alltid freidig» parafrasért). p Jeg vil så gjerne! p Og så vil jeg øve så mye at jeg blir en skikkelig flink trombonist med stjerneambis og klokkerene mang-strøkne F'er og C'er. Eller jeg vil være flink, jeg vil ikke øve så mye for å bli det... Flegmatikeren! p Og så vil jeg ha drivhus. Men tar ikke så godt vare på de få verandaplantene jeg har. Men drivhus ja det ska'a ha! p For ikke å snakke om stort kjøkken, vitrineskap, bibliotek, flygel. Nevnte jeg walk-in-closet? Jeg vil! p Og så vil jeg engasjere meg i Corpus Christi. Har en ting eller to å komme med der. Vil bruke tid og krefter på det. p Jeg vil være sammen med folk jeg er glad i. p Vil gi egenproduserte strikkaplagg i gave til folk. Jeg vil det. p Jeg vil ha et hjem der alle kan føle seg velkommen. Og jeg ønsker det alltid var rent der. p Og så vil jeg reise. Reise og treffe gamle venner, gamle steder, nye venner, nye steder. Puste inn både sjøluft og asfaltvarme. p For ikke å snakke om at jeg vil på hytta. Jeg elsker hytta. p 

Men så sitter jeg på fast plass med fast jobb og kjøpt leilighet og uten utsikter til verken flygel eller ferieturer.

Mye vil ha mer. Jeg er glad for alt jeg har og gjør :-) Tilfreds. Godt. Det er helg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar