tirsdag 23. juli 2013

Man kan leve i Oslo også om sommeren

Det kan hende du tenker at man ikke burde bo i Oslo. Da har du aldri bodd i Oslo.

Det kan hende du tenker at man må fly fra Oslo når det blir sommer. Du har delvis rett.

Jeg reiser mye om sommeren har sjeldent ledige dager i Tigerstaden.

I disse dager sitter jeg hjemme i Oslo, skulle vært på jobb men feber, halsvondt og hodepine holder meg her. Jeg trøster meg med jordbær og strikking på verandaen. Ikke helt feil. Men kunne jeg velge, hadde jeg så mye heller vært frisk og på jobb. I alle fall; sommeren så langt i Oslo har vært alt annet enn kjedelig. Hvis vi tillater oss å strekke sesongen litt så kan vi si at det begynte med at Therese fra Sverige tok turen fra Danmark. Jeg føler meg hedret over at hun tok en pause i mastergradskriving og prioriterte å komme til meg. Her poseres det på operataket.  


Helga etter invaderte Sverige Norge. Gleden var til å ta og føle på. Her er vi på min favorittkafé; Bare Jazz. Første bilde er av Johan


 Og så har vi Daniel som bor i Karlstad


Philip kjørte til Oslo helt fra Eksjö i Småland


 Han Daaavid var også med


Og Marcus såklart! 


Og hvis alle de skulle komme så ville Sara også komme, dessverre ble det ingen portrettbilde av henne denne gang så dette bildet får duge.


Neste besøkere var et av mine favorittmennesker, Johannes, sammen med mammaen sin som er en av mine andre favoritter.


Vi kosa oss ute på øyene i Oslofjorden


Fantastiske Reidun var innom byen en tur og vi strikka og spiste og lo på kafé i timesvis




... Trine var her men jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder av henne...


Og så kom det en gjest av det firbeinte slaget! Sasha campet hos meg ei helg :-)


Sasha var her samme helg som mamma og Torben var på besøk



 Og tror du ikke det ble tid til å treffe Tsjekkiske, trivelige Bara samme helg også? Her er vi på Hovedøya og bader!



Blant de siste gjestene jeg har hatt, var min flotte gudsønn Daniel med familie



Foreløpig siste gjest var Rebecka som jeg reiste til bryllup i Nordland med. Her er hun godt i gang med å renskrive brudgomsmusikalen som vi framførte utpå kveldinga på bryllupsfesten!



Jeg er heldig som får ha så mye kvalitetsfolk på besøk!

1 kommentar: