lørdag 15. juni 2013

Babyteppet Drop in the pond

Her i vår heklet jeg babyteppet "Drop in the pond" til noen venner i Sverige som hadde fått en liten flicka. Motivasjonen kom på egenhånd da de lot ett av navnene til jenta bli SILJE :-)

Når det gjelder Drop in the pond så fant jeg ut at den engelske oppskrifta ikke helt ga meg det jeg trengte og at det beste var å bruke bilder jeg fant på nettet for å hekle det. Garnet jeg brukte var Dale Freestyle; tre nøster rosa, tre nøster grønt og fire nøster lilla. Heklekroken var størrelse 4. En kjempestor fordel med dette teppet sammenlignet med oldemorsruter/bestemorruter/mormorruter/hva nå enn de kalles er at dette teppet er ferdigmontert når du er ferdig å hekle i motsetning til rutetepper hvor du mister motet allerede før trådene er festet. Hvis jeg husker rett så ble dette teppet ca 70 x 90 cm.




 
De søte strykelappene har jeg kjøpt hos www.nominette.no


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar