fredag 22. februar 2013

Higher Living


Jeg kjøpte en pakke lakris-te på ICA her om dagen (ja det er veldig sunt og veldig godt). Merket het Higher Living og det talte til meg på en forunderlig måte. Jeg synes dette er et vanskelig innlegg å skrive for jeg skal skrive om noe som jeg ikke får til; å leve høyere. Å leve nærmere Gud. Jesaja 55:9 sier at himmelen er høyere enn jorden og at Guds veier og tanker på samme måte er høyere enn våre veier og tanker.

Vi er dødelige, Han er uforgjengelig. Vi er lave, Han troner høyt over all skapningen. Vi husker litt av historien og ser dagen i dag, Han er av evighet og kjenner framtida like godt som fortida. Vi skal leve i tillit og håp til en Gud vi ikke ser.


Gud har sagt at vi ikke skal bekymre oss. Vi skal få alt vi trenger av Hans hånd. Han sier at vi skal ha blikket festet på Jesus (Hebreerne 12:2), avsky det onde og holde fast ved det gode (Rom 12:9). Vi var uten håp og uten Gud i verden. Men nå, i Kristus Jesus, er dere som før var borte, kommet nær til ved Kristi blod (Efeserne 2:12-13).

Hva innebærer det i mitt liv at jeg tror på Gud? Jeg vil gjerne svare på hva jeg vil at det skal innebære, så får dette blir en liste over øvelser jeg må gjøre igjen og igjen.
- Når jeg strever og har tungt å bære så får jeg komme til Jesus for Han gir hvile (Matt 12:28)
- Jeg vil ikke samle meg skatter på jorden men ha mitt hjerte i Himmelen (Matt 6:19-21)
- Jeg vil forvente å få gode gaver av min Himmelske Far (Matt 7:11)
- Ha tillit til at alt samvirker til det gode for dem som elsker Gud (Rom 8:28)
- Øve en gang til på det foregående punktet
- Bruke min tid, mitt hjem og mitt liv på å leve for Gud; Ugudelighet hjelper ikke noe menneske til å stå støtt. Men de rettferdiges rot blir ikke rokket (Ordspråkene 12:3)
- Ta meg tid til å lese i Bibelen og ta oppfordringen fra Heb 3:1 - Gi akt på Jesus!
- Hate synd og elske synderen


Så la oss derfor, da vi har en så stor sky av vitner omkring oss, legge av alt som tynger, og synden som henger så fast ved oss, og løpe med tålmodighet i den kamp vi har foran oss, med blikket festet på Jesus, han som er troens opphavsmann og fullender. 
Hebreerne 12:1-2a

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar