mandag 14. november 2011

Kultur i storbyen

I motsetning til på landsbygda (som forsåvidt har sin egen sjarm som jeg har skrevet om tidligere) så kan man være StorKulturell i StorByen. Og jeg liker det.

For egen del så spiller jeg i Vestre Aker Musikkorps som er et elitedivisjonskorps. Eller som nettsida vår sier: "...et rent konsertkorps med en besetning på omtrent 60 musikere. Vi har vært blant Norges beste korps i en årrekke og har klare ambisjoner om å fortsette å være det." I går spilte vi konsert i det fantastiske konsertlokalet Ridehuset på Akershus Festning.  Blant annet hadde vi en heidundranes framføring av Rhapsody in Blue sammen med en riktig dyktig pianist. Hu hei det gikk fort men det gikk bra :-)












Jeg skulle egentlig ikke skrive om VAM her, men om andre kulturelle nytelser i storbyen gjennom høsten. I slutten av august ble Porgy&Bess fremført i soulversjon ute på Akershus Festning, ved Karpedammen. I hovedrollen: Noora Noor. Var det bra? JA! Det ble helaften, vi var en vennegjeng som gikk ut og spiste først og kosa oss på Festningen etterpå. Digg.

Neste stor-höjdare: Kulturnatten og konsert med Hayden Powell. Fantastisk jazz-trompetist. Ren nytelse. Gode venner, trivelige kolleger. Litt rødt nederst i glasset. Enorm musikk. Stor fryd.

Og så var det barokk-konsert i en kirke på Bislett for en stund siden. Trombonisten og trompetisten innehar soliststemmene i Filharmonien. Fin konsert.

Og så var det her om dagen da, at jeg var med noen stykker på innspillingen av Ylvis i kveld. Morsomt. Trivelig. Ting jeg liker man kan gjøre i en by.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar