lørdag 4. februar 2012

Fordi jeg fortjener det

Det er helg, det er tulipaner. Elsker å se bort til pianoet hvor de står der og gliser. Nydelige blomster. Fantastisk flott farge. Vulgært mange. Fordi jeg fortjener det.


Og så ville bare vise den nydelige duken som nettopp har fått plass på spisebordet. Denne har min storesøster Tone lagd til meg til jul. Jeg kom ikke akkurat først i køen da Gud delte ut talent og utholdenhet innenfor håndarbeid blant søstrene men får mye fint fra de flinke. Denne teknikken kalles nunofilt (jeg husker aldri om det er "nuno" eller "nano" så jeg kaller det oftest nanuno) og duken passer perfekt på bordet mitt hvor veggen bak har nesten helt samme farge som hjertene på duken. Ta kontakt med meg hvis du vil ha kontaktopplysningene hennes, hun lager slike duker og mye annet spennende for salg!


Etter gårsdagens tapas-hjemme-fest ble frokosten i dag preget av nettopp det. Urbane poeng for å spise skive med aioli, chorizo og tapenade til frokost :-) m m m m !


Og til sist i ettermiddag, med hyggelig besøk og for å ta en pause i heklinga, ble det skoleboller og kaffe (deilig kaffe fra Brasil). Man trenger litt varme i kroppen når gradestokken vitner om flere og flere kalde grader på utsiden!

1 kommentar: